راه های کاهش اضطراب امتحان

۱۸ دی ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۲ کد خبر : ۴۴۳۵ اخبار دانشکده ها
تعداد بازدید:۱۷۴
راه های کاهش اضطراب امتحان

 

اولین گام برای کاهش و مقابله با اضطراب امتحان داشتن یک برنامه ریزی منظم و منسجم  جهت آماده شدن امتحان است (حداقل مطالعه: ۴ ساعت صبح٬ ۴ الی ۵ ساعت بعدازظهر و ۲ الی ۳ ساعت شب)٬

دومین گام داشتن خواب کافی و تغذیه مناسب است (مصرف غذاهای کم کالری و به حداقل رساندن مصرف غذاهای پرکالری و فست فود)٬

سومین گام اجتناب از شب زنده داری است و پرهیز از نوشیدن زیاد قهوه برای بیدار ماندن است زیرا شب زنده داری مداوم٬ راندمان و بازدهی مغز را بشدت کاهش می دهد.

گام آخر ضمن حفظ آرامش٬ باید میهمانی رفتن یا میهمانی دادن را در زمان امتحان به حداقل رساند و از تنش و بگو مگو دوری جست.


نظر شما :