راه های کاهش اضطراب امتحان

۱۸ دی ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۲ کد : ۴۴۳۵ اخبار دانشکده ها
تعداد بازدید:۳۸۶
راه های کاهش اضطراب امتحان

 

اولین گام برای کاهش و مقابله با اضطراب امتحان داشتن یک برنامه ریزی منظم و منسجم  جهت آماده شدن امتحان است (حداقل مطالعه: ۴ ساعت صبح٬ ۴ الی ۵ ساعت بعدازظهر و ۲ الی ۳ ساعت شب)٬

دومین گام داشتن خواب کافی و تغذیه مناسب است (مصرف غذاهای کم کالری و به حداقل رساندن مصرف غذاهای پرکالری و فست فود)٬

سومین گام اجتناب از شب زنده داری است و پرهیز از نوشیدن زیاد قهوه برای بیدار ماندن است زیرا شب زنده داری مداوم٬ راندمان و بازدهی مغز را بشدت کاهش می دهد.

گام آخر ضمن حفظ آرامش٬ باید میهمانی رفتن یا میهمانی دادن را در زمان امتحان به حداقل رساند و از تنش و بگو مگو دوری جست.


نظر شما :

سید ابوالقاسم شمندی ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۵
بنده به دلیل مبتلا بودن به بیماری msو استرس بالا بخاطر فراموشیم به دلیل پلاکی که رویی مغزم تشکیل شده است چه طور استرسم را از دست بدهم
پاسخ مدیر سایت ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۴:۲۹

سلام لطفا با مرکز مشاوره تماس بگیرید 

تلفن تماس 77319415